Bohové reklamy: David Lynch
09:58 | 12.04.2012 |
David Lynch. Filmař, jehož jméno zná snad každý. Počet jeho fanoušků je skoro stejně velký jak počet lidí, kteří nemohou jeho filmy vystát. Ať už se řadíte k jakékoliv skupině, nejspíš uznáte, že Lynch nenechává nikoho chladným a že i když je občas (vlastně dost často) poměrně složité proniknout do jeho filmů, minimálně vizuálně jde vždycky o prvotřídní zážitek.
Už jeho debut Mazací hlava dokázal hodně lidí zaujmout, případně odradit, ale teprve jeho další film z něj udělal filmaře, o kterém se začalo pořádně mluvit. Příběh znetvořeného Johna Merricka Sloní muž byl nominován na osm Oscarů a zajistil Lynchovi zájem médií. Jeho následná adaptace kultovní knihy Duna ovšem nedopadla úplně podle představ fanoušků a režisér se zase začal věnovat osobnějším projektům. Osobitá detektiva Modrý samet, ještě osobitější romance Zběsilost v srdci a hlavně kultovní seriál Městečko Twin Peaks zajistily Lynchovi spousty oddaných fandů.
I tak ale byl jeho thriller Lost Highway na některé možná trošku moc a hned po téhle magořině natočil Lynch pro sichr nejpomalejší road movie na světě a vlastně i celkem příjemný a normální film Příběh Alvina Straighta, jehož hlavní herecká hvězda Richard Farnsworth získal za roli staříka, co cestuje na zahradním traktůrku, oscarovou nominaci. O dva roky později vzniklo Mulholland Drive a režisér se tak vrátil k osobitějším dílům, která mohou neznalému divákovi uvařit mozek. A slavil úspěch. Následné Indland Empire ale bylo přeci jenom už trochu moc.
Krom toho má ale na kontě i spoustu krátkých filmů, které se obyčejně nedostanou k nikomu jinému než k hardcore fanouškům. Každopádně Lynch umí překvapovat, umí být hnusný, umí navodit hodně nepříjemnou atmsoféru a vždycky si hlídá vizuál. A je originální. Stejně jako jeho reklamy. Těch natočil docela dost, my si však dnes dáme jen ty, které mají něco společného s konzolí Playstation 2. Upřímně - asi bych si jí po tomhle nekoupil.
Úsměvná
Mrazivá
Fakt divná
Tak která vás zaujala nejvíc?
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Zapomenuté heslo
Přihlášení
Registrace
- Komentovat a hodnotit filmy a trailery
- Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
- Vytvářet filmové blogy
- Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
- Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
Nějak si neumím představit, že po shlédnutí té třetí reklamy někdo běží do obchodu si koupit PlayStation, resp. že vůbec uvažuje že by si to koupil