Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Téma: Komentář k Emmy 2016


ikona
do_Od
emmykomentářnominacetéma
Vše, co jste chtěli vědět o cenách Emmy ale báli jste se zeptat. 

Něco na způsob tohoto článku se tu mělo objevit už před pár měsíci, ale znáte to. Člověk míní a... ale nevadí. Po nedávném vyhlášení nominací jsem se konečně hecnul a článek pro vás tak přece jen sepsal (rozhodně z něj mám větší radost, jak z recenze úvodu k šesté sérii Kravaťáků...), jako bonus se v něm bude mnohem méně spekulovat (ačkoliv i na to dojde) a místo toho se zaměříme na způsob, jakým vlastně televizní akademici jednotlivé kategorie vybírají (a jak to krucinál souvisí s tím, že jsou kategorie mnohem diverznější než u Oscarů), pro úplnost si shrneme letošní nominace ještě číselně (přísahám, že u toho nebudete muset nic počítat, prosím neodcházejte) a nakonec si pobrečíme nad těmi největšímy "snuby," kterých se letos Akademie dopustila. No a aby toho nebylo málo, zahrajeme si ve finále ještě malou tipovačku. Za vás okay? To jsem rád, tak pojďme na to.

 

HBO možná sice brzy příjde o svůj největší výstavní klenot v podobě masivně úspěšné Hry o trůny, mezitím si ale dává zatraceně záležet, aby z projektu vytěžila maximum co se dá. A kravaťákům z kabelovky, která hlásá býti více, než jen televizí, se tenhle nelehký úkol zatím stále daří. Celkový počet nominací pro Hru o trůny je dvacet tři, což je jenom o jednu méně, než měla loni. A přitom loni šlo paradoxně o nejslabší sérii v historii celého seriálu. Přesně na tomhle příkladu pak můžete sledovat, jak rutinní a zaběhlé postupy v Akademii mají. Jasně, občas se výhybka přehodí a cenu za nejlepší komedii si místo Takové moderní rodinky odnese Veep, jindy ale takoví Šílenci z Manhattanu vyhrávají čtyři roky po sobě cenu za nejlepší drama a nikdo s tím nic nenadělá.

Přitom asi nejdelší "běh" měl ještě v roce 2012 Jon Stewart se svou The Daily Show with Jon Stewart, se kterou získal cenu Variety za nejlepší talkshow rovnou devětkrát po sobě! A když už se hrabu v těch statistikách, poslední čtyři roky dominuje v kategorii komedie - herečka v hl. roli, Julia Louis-Dreyfus za Veep. Od roku 2000 až do roku 2003 zase vládlo na poli dramat politické dílo Aarona Sorkina, Západní křídlo (kult je stále v plánu, jen co si v roce 2039 najdu konečně čas a seriál celý uvidím). A za zmínku stojí i seriál Frasier, který na poli komedií dominoval celých pět let, od roku 1994, do roku 1998. A to při takové konkurenci kultovních seriálů jako byly Přátelé (jen jediná výhra za nejlepší komedii a to teprve v roce 2002), Ally McBealová nebo Seinfeld, nemohlo být zrovna dvakrát jednoduché. Respekt. Ale teď už zase zpátky k těm letošním nominacím.

HBO možná stále dominuje, jeho síla už ale zdaleka není taková, jako tomu bylo dřív. Loni si kabelovka odnesla neuvěřitelných sto dvacet šest nominací. Což je rekord. Letos už ale získala jen "pouhých" devadesát čtyři. Kdo si polepšil byla naopak kabelovka FX, která poskočila na druhé místo s celkovými padesáti šesti nominacemi. To je o osmnáct víc, než kolik jich měla loni a značnou část z nich tvoří nominace ke zcela právem veleúspěšné sérii American Crime Story: The People v O. J. Simpson, která vybojovala parádních dvacet dva nominací, jen o jednu méně, jak Hra o trůny! Pod FX ale patří také Fargo a to si vysloužilo celých osmnáct nominací. Slušné, na to jak se mi osobně druhá řada nelíbila.

Třetí skončil Netflix, s padesáti čtyřmi nominacemi. Což, upřímně, je taky velice slušné a vzhledem k počtu novinek, které si plánuje pro tento rok a první polovinu dalšího, očekáváme že za rok počet opět zvýší. A nakonec ještě dvě kuriozitky. První, stanice AMC obdržela letos stejný počet nominací, jako loni. V obou případech to dělá dvacet čtyři nominací a je vidět, že bez takového hitu, jakým bylo Breaking Bad kabelovka chřadne. A ne, Živí mrtví to se svými dvěmi nominacemi fakt nevytrhnou. AMC tak zachraňuje především minisérie The Night Manager, s jedenácti nominacemi a pak také, a píšu to tak něžně jen kvůli mému ctěnému kolegovi Daviesovi, "všelijaký" spin-off Perníkového táty, Volejte Saulovi se sedmi nominacemi.

Tou druhou je "všelijaký" seriál Mr. Robot. Ten loni vyhrál Zlatý glób za nejlepší televizní drama, což je v mých očích asi na stejné úrovni, jako výhra Marťana za nejlepší filmovou komedii. K smíchu. A k smíchu byla i výhra Christiana Slatera v kategorii nejlepšího vedlejšího herce. O to víc ale překvapí (resp. potěší) jeho absence na letošních Emmy. I tak ale nelze úspěch Mr. Robot podceňovat. Obdržel totiž šest nominací a to je přesně ten samý počet, který obdržela domácí stanice USA celkem. Ne, nedivím se, že Kravaťáci utřeli. Po tak mizerném úvodu do šesté řady jim to i trochu přeju. Spíš se začínám bát, aby si Mr. Robot nakonec neodnesl to hlavní drama i tady. Sledovanost prvního dílu 2. řady byla ovšem rekordně nízká, takže usínat se mi nakonec bude i tak dobře.

Jinak v tomhle bodě už vám ta matika asi leze po krk a já vás slyším, škrábat nehty o zeď a kříčet do polštářů, proto to tady taky ukončíme. Než se ale přesuneme ke Kevinovi, poslední věc. Comicsovky přece jen neutřely tak úplně, jak jsem si myslel. Marvels Daredevil a Marvels Jessica Jones (hádejte, kdo psal nejdřív apostrofy a pak se divil, proč mu článek nejde uložit) mají oba po dvou nominacích. Sice to jsou naprosto bezcenné kategorie, ale i ty se asi počítají. Někde. S důrazem na to asi. A někde.

© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení


Registrace