Podle mého názoru už nejde o odklon, jako spíš o to, že to nemá s původním dílem nic společného. Několik jmen a názvů, povětšinou upravených potřebami dnešních filmařů, z tohoto seriálu nedělá Nadaci Isaaca Asimova.
Čtvrtá epizoda je sama o sobě dokladem tohoto tvrzení, když ze Salvora Hardina, který všechny problémy Nadace vyřešil inteligencí, lstivostí a nadhledem, udělali agresivní, nesympatickou postavu prahnoucí po tom někoho odstřelit. Tam, kde byl knižní Salvor vyjímečný svým pacifistickým přístupem a snahou o co nejlepší řešení bez aplikace přímé síly, tam je vyjímečnost seriálové Salvor spjatá s trezorem, jehož stvárnění a (dost možná) i úloha zavádí úplně jiným směrem, než zařízení stejného jména v knize.
Příběh císařů na Trantoru raději vůbec nezmiňuji, ten nemá s knihami už tuplem nic společného a představuje něco, co by se mnohem víc hodilo do světa Duny, než do světa Nadace.
Knižní Nadace není o násilí, ani o akci, ukazuje neduhy společnosti a úpadek systému a snahu lidstva o vytvoření nové společnosti napříč všemi obtížemi, kterými musí projít všechny nové civilizace a společnosti. Chápu, že to pro dnešní diváky není tolik atraktivní jako akční scény a působivý vizuál, ale musím si položit otázku, proč se raději Apple nepustil do adaptace jiného sci-fi, takového, které by mělo atributy snadněji přenesitelné do podoby na obrazovce, když už se rozhodli jít touto cestou. Nevěřím totiž tomu, že by někdo, kdo má knížky rád nějak zvlášť ocenil tento seriál a pro ty, kdo knihy neznají, je naprosto irelavantní zdrojový materiál.
255092
Podle mého názoru už nejde o odklon, jako spíš o to, že to nemá s původním dílem nic společného. Několik jmen a názvů, povětšinou upravených potřebami dnešních filmařů, z tohoto seriálu nedělá Nadaci Isaaca Asimova.
Čtvrtá epizoda je sama o sobě dokladem tohoto tvrzení, když ze Salvora Hardina, který všechny problémy Nadace vyřešil inteligencí, lstivostí a nadhledem, udělali agresivní, nesympatickou postavu prahnoucí po tom někoho odstřelit. Tam, kde byl knižní Salvor vyjímečný svým pacifistickým přístupem a snahou o co nejlepší řešení bez aplikace přímé síly, tam je vyjímečnost seriálové Salvor spjatá s trezorem, jehož stvárnění a (dost možná) i úloha zavádí úplně jiným směrem, než zařízení stejného jména v knize.
Příběh císařů na Trantoru raději vůbec nezmiňuji, ten nemá s knihami už tuplem nic společného a představuje něco, co by se mnohem víc hodilo do světa Duny, než do světa Nadace.
Knižní Nadace není o násilí, ani o akci, ukazuje neduhy společnosti a úpadek systému a snahu lidstva o vytvoření nové společnosti napříč všemi obtížemi, kterými musí projít všechny nové civilizace a společnosti. Chápu, že to pro dnešní diváky není tolik atraktivní jako akční scény a působivý vizuál, ale musím si položit otázku, proč se raději Apple nepustil do adaptace jiného sci-fi, takového, které by mělo atributy snadněji přenesitelné do podoby na obrazovce, když už se rozhodli jít touto cestou. Nevěřím totiž tomu, že by někdo, kdo má knížky rád nějak zvlášť ocenil tento seriál a pro ty, kdo knihy neznají, je naprosto irelavantní zdrojový materiál.
reagovat
|