Užíváním této stránky souhlasíte s všeobecnými podmínkami.
Tato stránka používá cookies.

Diskuze k článku Pán prstenů: Prsteny moci: První dojmy

příspěvky 21 - 40 Napsat příspěvek
reaguje na: esmo
"... a jakákoliv forma reklamy je dobrá". To povedz Zackovi Snyderovi a celému DC alebo Sony o Morbiusovi.
Ale neodpovedal si čoho presne sa to boja od tej malej ukričanej skupinky. Ak podľa teba projekt neohrozil shitstorm od bežných divákov, lebo veď budú pozerať aj tak, ako by ho ohrozil shitstorm od wokov? 
256025
"... a jakákoliv forma reklamy je dobrá". To povedz Zackovi Snyderovi a celému DC alebo Sony o Morbiusovi. Ale neodpovedal si čoho presne sa to boja od tej malej ukričanej skupinky. Ak podľa teba projekt neohrozil shitstorm od bežných divákov, lebo veď budú pozerať aj tak, ako by ho ohrozil shitstorm od wokov? 
256024
1 -3
reagují: esmo
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Ano, přesně to tvrdím. Trend je aktuálně přesně takový. Nic ale neohrozili, lidi na to klikají, dívají se na to a jakákoliv forma reklamy je dobrá.
256024
Ano, přesně to tvrdím. Trend je aktuálně přesně takový. Nic ale neohrozili, lidi na to klikají, dívají se na to a jakákoliv forma reklamy je dobrá.
256023
2 0
reagují: OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: esmo
Čiže ty tvrdíš, že Amazon, jedna z najbohatších korporácií sveta sa tak bojí ukričanej minority podivných "wokov", že radšej ohrozí prijatie svojho miliardového projektu s potenciálom byť ďalším GoT fenoménom "normálnou" väčšinou divákov a strčí tam čierneho elfa, lebo inak by "wokisti" urobili..., čo konkrétne? Čoho sa to vlastne korporácie boja? Shitstormu? Akože väčšieho ako teraz?
256023
Čiže ty tvrdíš, že Amazon, jedna z najbohatších korporácií sveta sa tak bojí ukričanej minority podivných "wokov", že radšej ohrozí prijatie svojho miliardového projektu s potenciálom byť ďalším GoT fenoménom "normálnou" väčšinou divákov a strčí tam čierneho elfa, lebo inak by "wokisti" urobili..., čo konkrétne? Čoho sa to vlastne korporácie boja? Shitstormu? Akože väčšieho ako teraz?
256022
2 -2
reagují: esmo
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Velké společnosti se víc bojí uječených woke aktivistů, než těch druhých.
256022
Velké společnosti se víc bojí uječených woke aktivistů, než těch druhých.
256021
3 -3
reagují: OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: Bauglit
Už ma to nebaví, ak nutne potrebuješ bojovať, bojuj. Mne zostáva len dúfať, že takých ako ty bude stále menej a vrátime sa k tomu o čom celá táto entertainment industry má byť - o entertainmente. Len jedna vec by ma naozaj zaujímala: v tvojom mentálnom svete - aký dôvod má zárobková organizácia akou Amazon nepochybne je, potápať si miliardový projekt nejakým "wokom" keď to môžu zahrať na istotu a za tú miliardu radšej zaplatiť naozaj kvalitných tvorcov?  
256021
Už ma to nebaví, ak nutne potrebuješ bojovať, bojuj. Mne zostáva len dúfať, že takých ako ty bude stále menej a vrátime sa k tomu o čom celá táto entertainment industry má byť - o entertainmente. Len jedna vec by ma naozaj zaujímala: v tvojom mentálnom svete - aký dôvod má zárobková organizácia akou Amazon nepochybne je, potápať si miliardový projekt nejakým "wokom" keď to môžu zahrať na istotu a za tú miliardu radšej zaplatiť naozaj kvalitných tvorcov?  
256019
2 -3
reagují: Bauglit, esmo
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Jasně a každý, kdo přeje „zlom vaz“ nabádá k vraždě.Vždycky, když si myslím, že už jsi narazil na dno, klesáš ještě níž.

Zcela určitě ty. Rozebírání proč loď plave a kámen je takstupidní. Chtěli tam dát něco, co zní rádoby moudře, jen neměli po ruce nikoho moudrého.

Zase to samé. Hele čteš vůbec co, píšu nebo jedeš naautopilota. To je jak povídat si botem. Když jsou to změny k lepšímu převedení na plátna, tak ok, nezáleží na jejich počtu. Když jsou to změny pro změny, nebo změny k horšímu (třebas kvůli „message“) tak je to špatně. A adaptace rozhodně nejsou samostatná díla, to už vychází s podstaty věci. Adaptace se odkazuje na něco, tedy nemůže stát samostatně. Což jim dává výhody, nemusí vše vymýšlet na zelené louce, ale zároveň i nevýhody, že jsou s předlohou srovnávány.

A zase netrvám na 1:1, ale překrucovat základy o sto osmdesát stupňů je něco
jiného. Dokážeš pochopi prostý text? Jednou ti to vyvrátím a ty hodíš znova?!
To nejsou žádné hloupé důvody, ale zcela zásadní věci, kteréúplně rozbíjejí koncepci daného světa. A neděje se to jen tady. Je to trend, který ničí jedno dílo za druhým. Dneska místo snahy udělat kvalitní příběh se řeší jen tohle. Sama studia toho zneužívají. „Máme tam černochy, takže jakákoliv kritika je rasismus.“ A jez cela relevantní proti tomu bojovat a ukazovat, že to lidem vadí. Jak jinak
chceš dosáhnout změny? Není jiný způsob jak to dát najevo. Kdyby byla nějaká
konkurence, kde jedni jedou woke a druzí ne, tak aspoň můžeš rozhodovat tím, co si předplatíš a na co budeš koukat. Ale wok tu fakt už řešit nehodlám. Jakmile se tu člověk odlišuje od jedné pravdy, je odstraněn.
256019
Jasně a každý, kdo přeje „zlom vaz“ nabádá k vraždě.Vždycky, když si myslím, že už jsi narazil na dno, klesáš ještě níž. Zcela určitě ty. Rozebírání proč loď plave a kámen je takstupidní. Chtěli tam dát něco, co zní rádoby moudře, jen neměli po ruce nikoho moudrého. Zase to samé. Hele čteš vůbec co, píšu nebo jedeš naautopilota. To je jak povídat si botem. Když jsou to změny k lepšímu převedení na plátna, tak ok, nezáleží na jejich počtu. Když jsou to změny pro změny, nebo změny k horšímu (třebas kvůli „message“) tak je to špatně. A adaptace rozhodně nejsou samostatná díla, to už vychází s podstaty věci. Adaptace se odkazuje na něco, tedy nemůže stát samostatně. Což jim dává výhody, nemusí vše vymýšlet na zelené louce, ale zároveň i nevýhody, že jsou s předlohou srovnávány. A zase netrvám na 1:1, ale překrucovat základy o sto osmdesát stupňů je něco jiného. Dokážeš pochopi prostý text? Jednou ti to vyvrátím a ty hodíš znova?! To nejsou žádné hloupé důvody, ale zcela zásadní věci, kteréúplně rozbíjejí koncepci daného světa. A neděje se to jen tady. Je to trend, který ničí jedno dílo za druhým. Dneska místo snahy udělat kvalitní příběh se řeší jen tohle. Sama studia toho zneužívají. „Máme tam černochy, takže jakákoliv kritika je rasismus.“ A jez cela relevantní proti tomu bojovat a ukazovat, že to lidem vadí. Jak jinak chceš dosáhnout změny? Není jiný způsob jak to dát najevo. Kdyby byla nějaká konkurence, kde jedni jedou woke a druzí ne, tak aspoň můžeš rozhodovat tím, co si předplatíš a na co budeš koukat. Ale wok tu fakt už řešit nehodlám. Jakmile se tu člověk odlišuje od jedné pravdy, je odstraněn.
256000
1 -3
reagují: OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: connor
To, jestli Jackson něco zjednodušil, vůbec nesouvisí s debatou, kterou jsem vedl. Spoustu jeho rozhodnutí vedoucích k ostřejší vypointovanosti (způsob vytvoření Společenstva, Boromirova smrt, you bow to noone) naopak v rámci filmů vítám. 

Ani v nejmenším nestojím o to, aby byly moje argumenty zdůvodňující, proč není Tolkienův Pán prstenů přímočarý, užívány proti Jacksonově trilogii, jejíž uctívání je zcela adekvátní. 
256017
To, jestli Jackson něco zjednodušil, vůbec nesouvisí s debatou, kterou jsem vedl. Spoustu jeho rozhodnutí vedoucích k ostřejší vypointovanosti (způsob vytvoření Společenstva, Boromirova smrt, you bow to noone) naopak v rámci filmů vítám.  Ani v nejmenším nestojím o to, aby byly moje argumenty zdůvodňující, proč není Tolkienův Pán prstenů přímočarý, užívány proti Jacksonově trilogii, jejíž uctívání je zcela adekvátní. 
256016
6 0
reagovat
reaguje na: krauset
Ok, to jsem přehlédl. Nicméně stále je evidentní, že Jackson v adaptaci vše taky zjednodušil a udělal přímočařejším. A stále je jeho trilogie možná někdy až přehnaně uctívána. 
256016
Ok, to jsem přehlédl. Nicméně stále je evidentní, že Jackson v adaptaci vše taky zjednodušil a udělal přímočařejším. A stále je jeho trilogie možná někdy až přehnaně uctívána. 
256015
1 -4
reagují: krauset
reagovat
reaguje na: connor
Naprosto se pleteš. 

Já reaguji na toto: “ Tolkien je "dětsky pohádkový". LotR je pre mňa doteraz jeden z najväčších literárnych zážitkov (stredná škola), ale to nič nemení na fakte, že ide o priamočiaru patetickú rozprávku.”
Jestli jsou pro tebe filmy literárními zážitky, tak pak nevím. 

Celý můj příspěvěk navíc polemizuje s přímočarostí, nikoliv s pohádkovostí, což je celkem evidentní. 
256015
Naprosto se pleteš.  Já reaguji na toto: “ Tolkien je "dětsky pohádkový". LotR je pre mňa doteraz jeden z najväčších literárnych zážitkov (stredná škola), ale to nič nemení na fakte, že ide o priamočiaru patetickú rozprávku.” Jestli jsou pro tebe filmy literárními zážitky, tak pak nevím.  Celý můj příspěvěk navíc polemizuje s přímočarostí, nikoliv s pohádkovostí, což je celkem evidentní. 
256014
3 0
reagují: connor
reagovat
reaguje na: krauset
Vidíš, ty píšeš o předloze, ale dětská pohádkovost byla mířena na adaptaci, nejprve tRoP a pak i Jacksonova LOTRa. A jak jsi sám popsal, stejně jako tRoP i Jackson vynechal zrovna většinu těch věcí, které jsi použil jako argument proti té pohádkovosti. A tvůrci Rings of Power neměli k dispozici celé 3 romány jako Jackson, ale období, o kterém je napsáno vůbec nejméně informací (a dokonce i z toho mála měli ještě méně, jen Dodatky) :+
256014
Vidíš, ty píšeš o předloze, ale dětská pohádkovost byla mířena na adaptaci, nejprve tRoP a pak i Jacksonova LOTRa. A jak jsi sám popsal, stejně jako tRoP i Jackson vynechal zrovna většinu těch věcí, které jsi použil jako argument proti té pohádkovosti. A tvůrci Rings of Power neměli k dispozici celé 3 romány jako Jackson, ale období, o kterém je napsáno vůbec nejméně informací (a dokonce i z toho mála měli ještě méně, jen Dodatky) *:+*
256008
1 -4
reagují: krauset
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
V historii online diskusí věru bezprecedentní moment! :D Díky
256013
V historii online diskusí věru bezprecedentní moment! *:D* Díky
256009
4 0
reagovat
reaguje na: krauset
Ok, beriem, a kapitulujem pod váhou argumentov, zjednodušil som to príliš, ale na moju obhajobu: táto celá aféra s priamočiarou rozprávkou začala jednou malou poznámkou Eleanor o tom, že tRoP je "příliš dětsky pohádkový" a všetko čo som tým chcel povedať je, že to vnímam ako súčasť žánra, LotR trilógia (filmová myslím) mi nepríde nijako menej alebo viac "dětsky pohádková".
256009
Ok, beriem, a kapitulujem pod váhou argumentov, zjednodušil som to príliš, ale na moju obhajobu: táto celá aféra s priamočiarou rozprávkou začala jednou malou poznámkou Eleanor o tom, že tRoP je "příliš dětsky pohádkový" a všetko čo som tým chcel povedať je, že to vnímam ako súčasť žánra, LotR trilógia (filmová myslím) mi nepríde nijako menej alebo viac "dětsky pohádková".
256008
4 -1
reagují: krauset
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Téměř každý příběh zredukovaný na elementární zápletku bude znít prostě. Ale romány jsou více než jejich zápletky. A pro to, co ty popisuješ, by se i tak lépe hodilo označení "jednoduché" spíše než "přímočaré". Skutečnost, že po zničení Jednoho prstenu následuje šest dalších kapitol, by ti mohla napovědět, že vydávat ho za konec možná není nejpřesnější. A už vůbec to nemluví ve prospěch tvé teze o přímočarosti. 

Tolkien naopak porušil téměř všechny zásady přímočarého psaní a budování konfliktů (tak, jak je učí klasický hollywoodský scénář): po objevení, že Bilbův prsten je Jeden prsten, následuje subplot s koupí nemovitosti v Rádovsku, to není zrovna přímočará reakce na hrozící nebezpečí (na rozdíl od urgentního odchodu téže noci jako ve filmu); Tom Bombadil jako odbočka tak podivná, že ho nedokázala zařadit žádná adaptace; záměrná antiklimatičnost v některých místech (smrt Boromira mimo záběr a na začátku Dvou věží namísto Společenstva); ústřední nepřítel, Sauron, se nejen neutká s klasicky heroickým protagonistou, Aragornem, ale ani se osobně nikdy neobjeví; Frodo selže nejen v aktivní části mise (nedokáže zničit Prsten), ale i morálně (vezme si jej pro sebe), což je v příbězích pracujících s cestou hrdiny naprosto mimořádné.

Jak moc  v rozporu s přímočarých psaním Pán prstenů je, se ale ukazuje nejlépe na tom, jak množství konců Návratu krále znejistilo diváky, kteří dodnes často nechápou, proč příběh pokračuje po zničení Prstenu a korunovaci Aragorna. A to Jackson vynechal Vymetení Kraje. Nevím, co je přímočarého na rozhodnutí dosadit menšího, zlomeného padoucha na konec cesty a zamést s ním po triumfálním vítězství nad největší mocností Středozemě. 

Narativně nese Pán prstenů mnoho stop literární moderny: časté, byť nenápadné, změny úhlů pohledu a s tím spojené stylistické obměny, potažmo způsob autentického dávkování informací (Železný pas zničený mimo záběr, čímž se překvapení čtenářů prolne s překvapením Aragornovy družiny, rozdělení na knihy, díky čemuž netušíme, co se stalo s Frodem v Cirith Ungolu, zatímco nám Ústa Sauronova předkládají mithrilovou košili). 

O tematickém bohatství nemluvě. To, že nějaký příběh vypráví o boji Dobra se Zlem, z něj ještě nedělá "přímočarou pohádku". Pán prstenů je román jazykově, stylisticky, (meta)narativně i tematicky výjimečně komplexní. 
256008
Téměř každý příběh zredukovaný na elementární zápletku bude znít prostě. Ale romány jsou více než jejich zápletky. A pro to, co ty popisuješ, by se i tak lépe hodilo označení "jednoduché" spíše než "přímočaré". Skutečnost, že po zničení Jednoho prstenu následuje šest dalších kapitol, by ti mohla napovědět, že vydávat ho za konec možná není nejpřesnější. A už vůbec to nemluví ve prospěch tvé teze o přímočarosti.  Tolkien naopak porušil téměř všechny zásady přímočarého psaní a budování konfliktů (tak, jak je učí klasický hollywoodský scénář): po objevení, že Bilbův prsten je Jeden prsten, následuje subplot s koupí nemovitosti v Rádovsku, to není zrovna přímočará reakce na hrozící nebezpečí (na rozdíl od urgentního odchodu téže noci jako ve filmu); Tom Bombadil jako odbočka tak podivná, že ho nedokázala zařadit žádná adaptace; záměrná antiklimatičnost v některých místech (smrt Boromira mimo záběr a na začátku Dvou věží namísto Společenstva); ústřední nepřítel, Sauron, se nejen neutká s klasicky heroickým protagonistou, Aragornem, ale ani se osobně nikdy neobjeví; Frodo selže nejen v aktivní části mise (nedokáže zničit Prsten), ale i morálně (vezme si jej pro sebe), což je v příbězích pracujících s cestou hrdiny naprosto mimořádné. Jak moc  v rozporu s přímočarých psaním Pán prstenů je, se ale ukazuje nejlépe na tom, jak množství konců Návratu krále znejistilo diváky, kteří dodnes často nechápou, proč příběh pokračuje po zničení Prstenu a korunovaci Aragorna. A to Jackson vynechal Vymetení Kraje. Nevím, co je přímočarého na rozhodnutí dosadit menšího, zlomeného padoucha na konec cesty a zamést s ním po triumfálním vítězství nad největší mocností Středozemě.  Narativně nese Pán prstenů mnoho stop literární moderny: časté, byť nenápadné, změny úhlů pohledu a s tím spojené stylistické obměny, potažmo způsob autentického dávkování informací (Železný pas zničený mimo záběr, čímž se překvapení čtenářů prolne s překvapením Aragornovy družiny, rozdělení na knihy, díky čemuž netušíme, co se stalo s Frodem v Cirith Ungolu, zatímco nám Ústa Sauronova předkládají mithrilovou košili).  O tematickém bohatství nemluvě. To, že nějaký příběh vypráví o boji Dobra se Zlem, z něj ještě nedělá "přímočarou pohádku". Pán prstenů je román jazykově, stylisticky, (meta)narativně i tematicky výjimečně komplexní. 
255999
9 0
reagují: Chermy, connor, OgarOgarovic
reagovat
reaguje na: HotShot
Týmto komentom presne ukazuješ v čom je pre mňa problém tejto argumentácie. Toto sú veľmi špecifické detaily strihania a záberovania scény a autorská voľba tvorcov, ktorú časť z danej akcie ukázať a ktorú nie. U Galadriel neukázali proces ťahania Galadriel hore a ani samotné uchopenie, rozhodli sa, že by to zbytočne naťahovalo scénu a to čo sa udialo divák pochopí. Galadriel sa topila a jej nový "kamarát" ju vytiahol a zachránil jej život. Toto je jeden zo základných princípov editácie filmového diela, každý záber, ktorý ako tvorca nechávam vo finálnom strihu by mal mať svoj účel. Problém nenadväzujúcich scén nie je vo vynechaní nepodstatných záberov, bol by to napríklad ak by G. vyliezla z tejto akcie so suchými vlasmi, alebo s tričkom Metallica, alebo by na rafte zrazu bola iná postava a pod.
Tá scéna s Frodom má tiež "problémy" tohto druhu - očividne ide o plytkú vodu pri brehu, Sam dramaticky a štylizovane klesá snáď 15 sekúnd a hladinu vidí minimálne meter nad sebou (ale skôr viac), napriek tomu stačí Frodovi natiahnuť jeho krpatú ručičku z člna (nedočiahol by ani poriadne na hladinu). Prečo to Jackson urobil takto a prečo nám divákom to tam nekazí vyznenie scény a nedávame za zo LotRu 1/10?
256007
Týmto komentom presne ukazuješ v čom je pre mňa problém tejto argumentácie. Toto sú veľmi špecifické detaily strihania a záberovania scény a autorská voľba tvorcov, ktorú časť z danej akcie ukázať a ktorú nie. U Galadriel neukázali proces ťahania Galadriel hore a ani samotné uchopenie, rozhodli sa, že by to zbytočne naťahovalo scénu a to čo sa udialo divák pochopí. Galadriel sa topila a jej nový "kamarát" ju vytiahol a zachránil jej život. Toto je jeden zo základných princípov editácie filmového diela, každý záber, ktorý ako tvorca nechávam vo finálnom strihu by mal mať svoj účel. Problém nenadväzujúcich scén nie je vo vynechaní nepodstatných záberov, bol by to napríklad ak by G. vyliezla z tejto akcie so suchými vlasmi, alebo s tričkom Metallica, alebo by na rafte zrazu bola iná postava a pod. Tá scéna s Frodom má tiež "problémy" tohto druhu - očividne ide o plytkú vodu pri brehu, Sam dramaticky a štylizovane klesá snáď 15 sekúnd a hladinu vidí minimálne meter nad sebou (ale skôr viac), napriek tomu stačí Frodovi natiahnuť jeho krpatú ručičku z člna (nedočiahol by ani poriadne na hladinu). Prečo to Jackson urobil takto a prečo nám divákom to tam nekazí vyznenie scény a nedávame za zo LotRu 1/10?
256006
3 -3
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Ehm, tou scénou z LotRa jsi přesně ukázal ten problém. Ta scéna z hlediska návaznosti funguje, protože obsahuje záběr, kdy ho Frodo chytí pod hladinou a on se probere a stiskne mu ruku. Proto dává smysl, že když ho vytahuje, tak už je při vědomí.

V tom seriálu žádný záběr, kdy se Galadriel probere není, právě proto to v tomhle směru nefunguje.

Teď vlastně moc nechápu jak tu můžeš psát stohy textu na obranu těhle nesmyslů, když očividně doteď nechápeš na co si ti lidi stěžují.
256006
Ehm, tou scénou z LotRa jsi přesně ukázal ten problém. Ta scéna z hlediska návaznosti funguje, protože obsahuje záběr, kdy ho Frodo chytí pod hladinou a on se probere a stiskne mu ruku. Proto dává smysl, že když ho vytahuje, tak už je při vědomí. V tom seriálu žádný záběr, kdy se Galadriel probere není, právě proto to v tomhle směru nefunguje. Teď vlastně moc nechápu jak tu můžeš psát stohy textu na obranu těhle nesmyslů, když očividně doteď nechápeš na co si ti lidi stěžují.
256001
5 0
reagují: OgarOgarovic
reagovat
MrHlad to svou recenzí na csfd zabil :)
"Nikdo tam není ani trochu sympatický a je to strašně kýčovitě hnusný."
256005
MrHlad to svou recenzí na csfd zabil *:)* "Nikdo tam není ani trochu sympatický a je to strašně kýčovitě hnusný."
1 -1
reagovat
reaguje na: Hairy_Ass
"Priamočiara rozprávka" nie je kritika, ale kategorizácia. Aj SW: New hope je priamočiara rozprávka čo ale nijako neponižuje kvality filmu ani jeho výrazný vplyv na v podstate globálnu kultúru. Len mi príde nefér vyčítať toto zaradenie tRoP ako to urobil diskutujúci, na ktorého som reagoval.
256003
"Priamočiara rozprávka" nie je kritika, ale kategorizácia. Aj SW: New hope je priamočiara rozprávka čo ale nijako neponižuje kvality filmu ani jeho výrazný vplyv na v podstate globálnu kultúru. Len mi príde nefér vyčítať toto zaradenie tRoP ako to urobil diskutujúci, na ktorého som reagoval.
256002
3 -4
reagovat
reaguje na: OgarOgarovic
Ok, vyčítat dnešním pohledem postmoderního čtenáře jistou naivnost pramáti všech fantasy děl by ti asi šlo. Nicméně, ten děj zahrnuje jen pár let v celkové promyšlené historii několika tisíciletí.
Motiv konfliktu Západu proti Východu samozřejmě nese stopy doby jeho vzniku, první polovině 20. století. Některé postavy v knize jsou už tak starobylé, že žádnou osobnostní proměnou ani nemohou projít, ale třeba ve vztahu k ostatním členům Společenstva tam nějakou proměnu prodělají snad všichni. 
Motiv, že i nejslabší človíček může otočit kolem osudu, se vyskytuje i v dalších Tolkienových příbězích. Jestli to z nich ale dělá automaticky jednoduchou pohádku, to nevím. To by se mohlo říct i o Písni ledu a ohně, když tam Tyrion několikrát dost změnil běh dějin. 
256002
Ok, vyčítat dnešním pohledem postmoderního čtenáře jistou naivnost pramáti všech fantasy děl by ti asi šlo. Nicméně, ten děj zahrnuje jen pár let v celkové promyšlené historii několika tisíciletí. Motiv konfliktu Západu proti Východu samozřejmě nese stopy doby jeho vzniku, první polovině 20. století. Některé postavy v knize jsou už tak starobylé, že žádnou osobnostní proměnou ani nemohou projít, ale třeba ve vztahu k ostatním členům Společenstva tam nějakou proměnu prodělají snad všichni.  Motiv, že i nejslabší človíček může otočit kolem osudu, se vyskytuje i v dalších Tolkienových příbězích. Jestli to z nich ale dělá automaticky jednoduchou pohádku, to nevím. To by se mohlo říct i o Písni ledu a ohně, když tam Tyrion několikrát dost změnil běh dějin. 
255999
4 0
reagují: OgarOgarovic
reagovat
Inak pre všetkých, ktorým tu vadila utopená/pri vedomí Galadriel:
Frodo saves Sam
256001
Inak pre všetkých, ktorým tu vadila utopená/pri vedomí Galadriel:[url=https://www.youtube.com/watch?v=O3hoLScQHjs] Frodo saves Sam[/url]
0 0
reagují: HotShot
reagovat
reaguje na: Bauglit
Uf, tou poslednou vetou len potvrdzuješ metaforu o koráne, nevyrábaš si náhodou doma nejakú vestu, že?
S tým hodnotením Sharkanada ok, ale na imdb nevidno či je to 8/10 v kategórii sračkových Cčiek alebo 1/10 v kategórii Ačkových za miliardu, že jo?
Mne dialógy prišli úplne v poriadku, žeby som bol divný ja?
Celkovo ja osobne beriem adaptácie ako svojstojné diela, niektorí tvorcovia si zdroj upravia viac (The Shining, Watchmen), niektorí menej (300, Sin City), ale nemám pocit, že by miera zmien nejak výrazne korelovala s výslednou kvalitou adaptácie. Prepokladám, že aj tvorcovia tRoP mali na zmeny nejaké dôvody, inak na čo by ich robili? Je predsa jednoduchšie adaptovať zdrojové dielo 1:1 ako sa trápiť s domýšľaním noviniek a zmien o to viac, že majú potom skoro istotu, že to schytajú od Tolkienistov. Rozdiel je, že ja ako divák som celkovo oveľa spokojnejší, keď nábožensky nelpiem na tom, že to má byť to isté a užijem si samostatne Tolkienove knihy (a to som tu už písal, že LotR je doteraz jeden z mojich najsilnejších literárnych zážitkov) a samostatne seriál. 
Nemám nič proti tomu, že sa veľa ľuďom seriál z rôznych príčin nepáči, to je úplne prirodzené a v poriadku. To proti čomu protestujem je neadekvátny hejt ešte pred uvedením diela z hlúpych dôvodov, ktorý následne ovplyvní veľa ľudí ešte pred tým než čokoľvek vyjde (komentáre typu: "Amazon nám ide natlačiť ďalšiu woke sračku") a potom následné prehnane nasraté hodnotenia, ktoré deformujú signály, ktoré imdb či csfd ratingy vyslielajú budúcim tvorcom ale aj divákom. Vybudoval sa tu systém, kedy to jedno číslo na RT a imdb má pomerne veľkú moc a s ňou potom prichádza aj veľká zodpovednosť. Takéto vlny "občianskeho aktivizmu" dokážu zarezať inak zaujímavých tvorcov či projekty.  
256000
Uf, tou poslednou vetou len potvrdzuješ metaforu o koráne, nevyrábaš si náhodou doma nejakú vestu, že? S tým hodnotením Sharkanada ok, ale na imdb nevidno či je to 8/10 v kategórii sračkových Cčiek alebo 1/10 v kategórii Ačkových za miliardu, že jo? Mne dialógy prišli úplne v poriadku, žeby som bol divný ja? Celkovo ja osobne beriem adaptácie ako svojstojné diela, niektorí tvorcovia si zdroj upravia viac (The Shining, Watchmen), niektorí menej (300, Sin City), ale nemám pocit, že by miera zmien nejak výrazne korelovala s výslednou kvalitou adaptácie. Prepokladám, že aj tvorcovia tRoP mali na zmeny nejaké dôvody, inak na čo by ich robili? Je predsa jednoduchšie adaptovať zdrojové dielo 1:1 ako sa trápiť s domýšľaním noviniek a zmien o to viac, že majú potom skoro istotu, že to schytajú od Tolkienistov. Rozdiel je, že ja ako divák som celkovo oveľa spokojnejší, keď nábožensky nelpiem na tom, že to má byť to isté a užijem si samostatne Tolkienove knihy (a to som tu už písal, že LotR je doteraz jeden z mojich najsilnejších literárnych zážitkov) a samostatne seriál.  Nemám nič proti tomu, že sa veľa ľuďom seriál z rôznych príčin nepáči, to je úplne prirodzené a v poriadku. To proti čomu protestujem je neadekvátny hejt ešte pred uvedením diela z hlúpych dôvodov, ktorý následne ovplyvní veľa ľudí ešte pred tým než čokoľvek vyjde (komentáre typu: "Amazon nám ide natlačiť ďalšiu woke sračku") a potom následné prehnane nasraté hodnotenia, ktoré deformujú signály, ktoré imdb či csfd ratingy vyslielajú budúcim tvorcom ale aj divákom. Vybudoval sa tu systém, kedy to jedno číslo na RT a imdb má pomerne veľkú moc a s ňou potom prichádza aj veľká zodpovednosť. Takéto vlny "občianskeho aktivizmu" dokážu zarezať inak zaujímavých tvorcov či projekty.  
255998
3 -1
reagují: Bauglit
reagovat
Komentáře
© copyright 2000 - 2024.
Všechna práva vyhrazena.

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získáte možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  4. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry

Zapomenuté heslo

Pokud jste zapomněli vaše heslo nebo vám nedorazil registrační e-mail, vyplňte níže e-mailovou adresu, se kterou jste se zaregistrovali.

Přihlášení

Zapomenuté heslo
Přihlašte se jedním kliknutím přes facebook:

Registrace

Nemáte svůj účet? Registrací získate možnosti:
  1. Komentovat a hodnotit filmy a trailery
  2. Sestavovat si žebříčky oblíbených filmů a trailerů
  3. Vytvářet filmové blogy
  4. Soutěžit o filmové i nefilmové ceny
  5. Dostat se na exklusivní filmové projekce a předpremiéry
registrovat se