Jako když to takhle rozepíšeš, tak ten tvůj úhel pohledu dokážu určitě pochopit líp.
Na něco ti odpovědět nedokážu (metafory jsou pro vnímavější, než jsem já), s něčím s tebou souhlasím, ale v tom jádru se na to očividně díváme každý prostě jinak.
Pro mě tam ten vývoj postav viditelný je. U některých se děje celou dobu před kamerou a i díky časovému skoku je tam ten posun ve výsledku značný, viz např. to titulní duo, které sledujeme úplně od počátku, kde se ze dvou nevinných kamarádek, které mají jedna pro druhou pochopení, vlivem událostí a rozhodnutí stanou dvě sokyně, jedna druhé vlkem a dává to naprosto smysl a já jim jako divák rozumím a mám pro obě pochopení, protože vím jak se do těch pozic dostaly. Ve stejnou chvíli to v tom příběhu vytváří vzhledem k silným pozicím obou postav (manželka krále vs budoucí vládkyně) obrovský a zároveň vlastně i pokrevní a nesmiřitený konflikt (díky vlivu času a tomu, že už nejde jenom o konflikt dvou postav, ale dvou celých rodin).
Přijde mi ale logické (a vlastně i přirozené), že ne všechny postavy prožívají posun ve stejnou chvíli a i proto mi vlastně vůbec nevadí, že se ten přerod Daemona odehrál mimo záběr právě během toho časového skoku. Díky tomu mě teď zajímá, jak přesně (jestli vůbec) zmoudřel, nebo jestli to celé je jen nějaké divadlo a přetvářka. To, že by po boku jeho nové manželky a s narozením jeho prvních potomků dozrál mi vůbec nepřijde nijak nesmyslné nebo nepředstavitelné. Naopak mi to dává smysl a rozumím pak právě i tomu jeho chování v tom díle po časovém skoku, kdy místo, aby tam rozpoutal nějakou impulzivní šarvátku, tak se rozumně a v klidu spojí s jeho sestrou, aby vytvořili politicky silnější klan. Což ukazuje na to, že se změnil z někoho, kdo se nechává ovládat emocema a dává svoji pocity všem na odiv, na někoho, kdo pochopil, že takhle prostě ničeho nedosáhne a musí na to jinak. Což zase může a nemusí být pravda, protože jak jsem psal, nikdo mi tam napřímo neřekne, co se s ním stalo a co je těď za člověka a já si to jako divák musím pospojovat sám z nějakých střípků jeho jednání vůči ostatním apod. (což je pro mě právě fajn a díky tomu chci vědět a vidět víc o něm a o jeho původní i nové rodině).
V tomhle kontextu pak i dává smysl to nevyeskalování konfliktu ohledně oka/šlach, protože Daemon už není impulzivní, Rhaenyra se cítí příliš zranitelná a ta současná královna si může dovolit nejvíc, protože si nejvíc věří, ale zároveň si nemůže dovolit cokoliv, protože je pořád ještě manželkou vladaře a nikoliv vladařkou a král ji nenechá. Což ale pro mě zase neznamená, že se tam nic nestalo. Já to vnímám tak, že se tam toho stalo naopak velmi hodně, ale navenek se událo pouze to, co se stát mohlo a zbytek - ten teď bublá pod povrchem. A rozbublal se myslím pořádně.
Rhaenyra byla okolnostmi donucena vyměnit manžela jakožto slabou figuru, za Daemona jakožto silnější figuru, která ji navíc spojí s Velaryony. Allicent zase pochopila, že je nutné totálně zmanipulovat a převzít moc nad králem nebo se minimálně stát ještě silnější šedou eminencí, což ji spojí s jejím otcem... Upřímně jsem osmý díl ještě neviděl, takže nevím, jakým směrem to půjde, ale za mě to prostě dává smysl, orientuju se v tom, rozumím těm postavám a jejich rozhodnutím a zároveň jsem napjatej jak se ten konflikt bude vyvíjet dál a pořád jsem v nejistotě, co přesně se vyklube z Daemona.
Abych to zakončil, mě třeba přišla na začátku dost wtf scéna s Daemonem a jeho sestrou, protože jsem si říkal, že k tomu jejímu očernění a klepům nebylo nutné to ukazovat takhle a přišlo mi, že to zbytečně načrtává něco, co vyzní do ztracena. Díky tomu, ale ty události a rozhodnutí postav o několik dílů (a let) později v tom sedmém díle dávají smysl a není nutné je dopodrobna dovysvětlovávat. Takže já v tomhle tvůrcům dám radši "benefit of the doubt" (nenapadá mě teď sakra českej ekvivalent) s tím, že i další na první pohled nikam nevedoucí věci, tak nakonec můžou být zužitkovaný.
Každopádně, jak říkám, ještě jsem neviděl poslední díl, tak doufám, že tam už neudělali z toho co jsem napsal totální nesmysl
Já si to prostě užívám a za každou věc, kterou se jim daří v tom seriálu dělat dobře jsem rád, protože jich je podle mě hodně a není to v dnešní době rozhodně samozřejmostí ani u podobně nákladných produkcí.
reaguje na:
Child
256249
Jako když to takhle rozepíšeš, tak ten tvůj úhel pohledu dokážu určitě pochopit líp.
Na něco ti odpovědět nedokážu (metafory jsou pro vnímavější, než jsem já), s něčím s tebou souhlasím, ale v tom jádru se na to očividně díváme každý prostě jinak.
Pro mě tam ten vývoj postav viditelný je. U některých se děje celou dobu před kamerou a i díky časovému skoku je tam ten posun ve výsledku značný, viz např. to titulní duo, které sledujeme úplně od počátku, kde se ze dvou nevinných kamarádek, které mají jedna pro druhou pochopení, vlivem událostí a rozhodnutí stanou dvě sokyně, jedna druhé vlkem a dává to naprosto smysl a já jim jako divák rozumím a mám pro obě pochopení, protože vím jak se do těch pozic dostaly. Ve stejnou chvíli to v tom příběhu vytváří vzhledem k silným pozicím obou postav (manželka krále vs budoucí vládkyně) obrovský a zároveň vlastně i pokrevní a nesmiřitený konflikt (díky vlivu času a tomu, že už nejde jenom o konflikt dvou postav, ale dvou celých rodin).
Přijde mi ale logické (a vlastně i přirozené), že ne všechny postavy prožívají posun ve stejnou chvíli a i proto mi vlastně vůbec nevadí, že se ten přerod Daemona odehrál mimo záběr právě během toho časového skoku. Díky tomu mě teď zajímá, jak přesně (jestli vůbec) zmoudřel, nebo jestli to celé je jen nějaké divadlo a přetvářka. To, že by po boku jeho nové manželky a s narozením jeho prvních potomků dozrál mi vůbec nepřijde nijak nesmyslné nebo nepředstavitelné. Naopak mi to dává smysl a rozumím pak právě i tomu jeho chování v tom díle po časovém skoku, kdy místo, aby tam rozpoutal nějakou impulzivní šarvátku, tak se rozumně a v klidu spojí s jeho sestrou, aby vytvořili politicky silnější klan. Což ukazuje na to, že se změnil z někoho, kdo se nechává ovládat emocema a dává svoji pocity všem na odiv, na někoho, kdo pochopil, že takhle prostě ničeho nedosáhne a musí na to jinak. Což zase může a nemusí být pravda, protože jak jsem psal, nikdo mi tam napřímo neřekne, co se s ním stalo a co je těď za člověka a já si to jako divák musím pospojovat sám z nějakých střípků jeho jednání vůči ostatním apod. (což je pro mě právě fajn a díky tomu chci vědět a vidět víc o něm a o jeho původní i nové rodině).
V tomhle kontextu pak i dává smysl to nevyeskalování konfliktu ohledně oka/šlach, protože Daemon už není impulzivní, Rhaenyra se cítí příliš zranitelná a ta současná královna si může dovolit nejvíc, protože si nejvíc věří, ale zároveň si nemůže dovolit cokoliv, protože je pořád ještě manželkou vladaře a nikoliv vladařkou a král ji nenechá. Což ale pro mě zase neznamená, že se tam nic nestalo. Já to vnímám tak, že se tam toho stalo naopak velmi hodně, ale navenek se událo pouze to, co se stát mohlo a zbytek - ten teď bublá pod povrchem. A rozbublal se myslím pořádně.
Rhaenyra byla okolnostmi donucena vyměnit manžela jakožto slabou figuru, za Daemona jakožto silnější figuru, která ji navíc spojí s Velaryony. Allicent zase pochopila, že je nutné totálně zmanipulovat a převzít moc nad králem nebo se minimálně stát ještě silnější šedou eminencí, což ji spojí s jejím otcem... Upřímně jsem osmý díl ještě neviděl, takže nevím, jakým směrem to půjde, ale za mě to prostě dává smysl, orientuju se v tom, rozumím těm postavám a jejich rozhodnutím a zároveň jsem napjatej jak se ten konflikt bude vyvíjet dál a pořád jsem v nejistotě, co přesně se vyklube z Daemona.
Abych to zakončil, mě třeba přišla na začátku dost wtf scéna s Daemonem a jeho sestrou, protože jsem si říkal, že k tomu jejímu očernění a klepům nebylo nutné to ukazovat takhle a přišlo mi, že to zbytečně načrtává něco, co vyzní do ztracena. Díky tomu, ale ty události a rozhodnutí postav o několik dílů (a let) později v tom sedmém díle dávají smysl a není nutné je dopodrobna dovysvětlovávat. Takže já v tomhle tvůrcům dám radši "benefit of the doubt" (nenapadá mě teď sakra českej ekvivalent) s tím, že i další na první pohled nikam nevedoucí věci, tak nakonec můžou být zužitkovaný.
Každopádně, jak říkám, ještě jsem neviděl poslední díl, tak doufám, že tam už neudělali z toho co jsem napsal totální nesmysl *:D*
Já si to prostě užívám a za každou věc, kterou se jim daří v tom seriálu dělat dobře jsem rád, protože jich je podle mě hodně a není to v dnešní době rozhodně samozřejmostí ani u podobně nákladných produkcí.
256248
reagovat
|